goa2023.reismee.nl

Uitnodigingen

Uitnodigingen, 6 februari

Vanochtend hebben we de laatste 3 uitnodigingen rondgebracht, we waren hier een ochtend aan kwijt. Per post worden hier amper uitnodigingen verstuurd, ze rijden gerust een behoorlijke afstand om de trouwkaart persoonlijk af te geven. We hebben eerst de uitnodiging afgegeven bij Debbie (haar toeristennaam)) al zolang ik hier kom heeft ze een souvenierstalletje aan de weg. Ze voelde zich zeer vereerd met de uitnodiging! Vervolgens naar Lucia en Joseph gelopen, heel lang geleden was ik samen met Bert gast in één van hun appartementen aan huis. Jan en ik konden daar maar moeilijk weg komen. Een heerlijke mango juice gedronken en bijgepraat, 4 jaar geleden hebben we ze voor het laatst gezien. Vervolgens naar hotel Whispering Palms gelopen, mijn India avontuur begon hier, ik heb prachtige herinneringen aan het hotel. Sommigen van jullie kennen het hotel en met hen zijn hier mooie vriendschappen ontstaan die ik koester. Vanaf ons slaapkamerbalkon kijken we op het zwembad van het hotel. Als ik hier ben loop ik het hotel altijd even binnen, zo ook nu met een paar uitnodigingen.
We kregen koffie, cake en fruit, allemaal zo gastvrij! En de gastvrijheid die wij ervaren in Goa hield hier nog niet mee op deze dag!

De uitnodigingen zijn door Jan met de hand geschreven (hij heeft het mooiste handschrift van ons) vervolgens in een rolletje gedraaid en een Goa sleutelhanger er aan gehangen met een romantische vrouw/man afbeelding.

Laat in de middag zijn we met Vijay, Navi en Nirvi naar Divar Island gereden. Navi komt van dit eiland (ligt in de Zuari River) en wilde ons graag aan haar ouders voorstellen. Een mooie rit met de auto, 10 minuten overvaren met de pont en dan nog 10 minuten rijden op het eiland.
Even leek het of we niet in Goa waren, een heel rustig eiland waar 5000 mensen wonen (voornamelijk de rijkere) in prachtige oude goed onderhouden Portugese huizen. In plaats van het drukke verkeer hoorde je hier de vogels kwetteren. We werden weer gastvrij ontvangen door de ouders van Navi, de 4 honden en 7 katten! We kregen koffie met een heel bijzondere vrucht erbij, volgens Navi valt het onder de passievruchten. De schil leek op een aardappelschil, het vruchtvlees was heel zacht en leek op gele room. Je moest het vruchtvlees eruit lepelen, even bijten op de zwarte pitjes om ze vervolgens uit te spugen. Wij zaten al aardig vol van deze grote vrucht toen er voor ieder ook nog een bakje met linzen met kokosnootvlees in een curry voorgeschoteld werd. We konden het haast niet weg krijgen!

Hierna de pont terug genomen en naar Panjim gereden waar we kennis hebben gemaakt met een oom van Navi en zijn familie. Hier kwamen ook weer de nodige schaaltjes op tafel en werden we al uitgenodigd om volgend jaar bij ze te komen eten.

De avond afgesloten in de strandtent en de laatste zaken voor de weddingparty door genomen, we kijken er zo naar uit!

Liefs!

Constantine

Monique

Wat een mooie bijzondere dag!

Lucienne

De Wispering!? leerde wij maar in Nederland iets van hun gastvrijheid.

Dingina

Wat een bijzonder gastvrije mensen ontmoeten jullie in India, ‘t is bijna om jaloers op te worden (ik bedoel de gastvrijheid…).