goa2023.reismee.nl

Weer thuis!

Weer thuis!


Lieve meereizigers, onze vakantie zit er op en bijgaand het laatste reisverslag. Nogmaals hartelijk denk voor jullie leuke en lieve berichtjes.

Maandag 13 februari was onze laatste dag in Goa, ook hier hebben we ons in vergist want we waren ervan overtuigd dat we woensdag 15 februari zouden vertrekken in plaats van dinsdag 14 februari. Gelukkig op tijd ontdekt!

Als ik op vakantie ga naar India neem ik nooit schoenen mee (buiten de sneakers die ik in het vliegtuig draag), ik draag altijd slippertjes die ik in een aantal kleuren mee neem. Deze keer had ik mijn zilverkleurige slingbacks wel meegenomen voor bij mijn witte party trouwjurkje. Net zoals de Indiase bevolking laten wij ons voetschoeisel voor de deur staan en lopen op blote voeten in het appartement. Zo stonden er 3 weken lang een dozijn aan slippers
( inclusief die van Jan ?) voor de deur met mijn zilverkleurige slingbacks er tussen.
Maandagochtend toen we de deur uitgingen stond mijn zilverkleurige rechter schoen nog voor de deur maar de linker schoen niet meer. Ik was geheel nuchter van ons trouwfeestje terug gekomen met aan allebei mijn voeten een schoen! Toch maar even binnen kijken voor de zekerheid maar kon me ook niet voortellen dat ik met één schoen was binnen gelopen en de andere voor de deur had gezet.

Dit moest een grapje van Vijay en Navi zijn maar hebben ze in India ook de traditie om een geintje uit te halen na de trouwdag? Ja die traditie hebben zij wel maar niet Vijay en Navi hadden de schoen weggehaald maar één van de 4 honden van Chetan! De honden van Chetan liepen af en toe met ons mee naar het strand en weer terug, kwamen ook op ons balkon en één daarvan staat erom bekend schoenen weg te halen. Meestal vinden ze die weer terug rondom het huis dus gingen Vijay en Navi naarstig op zoek naar een zilverkleurige linker schoen! Uiteindelijk heb ik de rechter schoen ook maar achter gelaten!

Voor ons trouwen hadden we een aantal bossen met prachtige bloemen gekregen. Deze hebben wemaandagochtendnaar “Arc Of Hope” gebracht in Candolim. Een tehuis voor 18 bejaarden die verstoten zijn door hun familie en liefdevol worden opgevangen en verzorgd door vrijwilligers. Ze waren blij met de bloemen en deze zouden bij het altaar worden gelegd. Toen wij het pad afliepen zwaaiden de bejaarden vanaf het balkon gepaard met handkusjes totdat wij uit het zicht waren, zo lief!

De meeste dagen hebben we in de strandtent gegeten omdat je daar zóóóó ontzettend lekker eet! Chetan heeft 4 koks in dienst die elk hun specialiteit hebben zoals de Indiase- Chinese- Europese en Goanese keuken. Vaak lunchten wij met Chetan en Bharti zoals ook onze laatste dag met dat prachtige uitzicht op de Arabische zee. s Avonds werden we mee uit eten gevraagd door Vijay en Navi, wat een verwennerij allemaal! Dat ging de volgende (Valentijns) dag nog even door, Vijay kwam met een mooie rode roos en Chetan met een reep almond chocolate.

En toen was het tijd om afscheid te nemen...........echter er stond nog iets op ons “to do lijstje”!
Net voor ons vertrek hebben we een mango boompje gepoot voor het huis voor de kleine mooie Nirvi, Jan en ik hebben het water gegeven en de wens uitgesproken dat de “Nirvi mango tree” goed zal groeien en veel vruchten zal geven.

Namaste India!

Liefs
Constantine

Foto: de eerste foto van Chetan, Vijay en mij gemaakt in 1997
Foto: 12 februari 2023

Reacties

Reacties

Ria en Alex

Bedankt voor de levendige en kleurrijke verhalen.

Dory en Dick

Dank constantine en Jan voor de mooie verhalen. We krijgen zo weer zin om weer naar India te gaan. Maar eerst wachten we op het boek van Alexander war eerstdaags uitkomt. We houden jullie op de hoogte.

Jolanda Commijs

Wat een prachtige en vooral super liefdevolle reis. Dank voor de beeldende verhalen en dat ik zo al lezend mee mocht reizen.

Ook veel plezier weer thuis en het weerzien met Prins. Wat zal hij ook blij zijn jullie weer kopjes te kunnen geven.
Liefs, Jolanda

Erwin

Bedankt voor alle mooie verhalen. Voor nu ...welkom thuis

Dingina

Dankjewel voor de prachtige verhalen, ik heb er van genoten!!!!

Jolanda

Wat is de tijd voorbij gevlogen! Time flies when you are having fun, en dat heb ik gehad bij het lezen van jouw mooie verhalen. Thnx en welkom terug! -xxx-

Lucienne

Wat zullen jullie dit leventje gaan missen. De warmte, het eten, de kleuren en de geuren. Wat blijft is jullie liefde voor elkaar en voor al je Indiase familie en vrienden. Koester deze mooie herinneringen!?

Yvonne

Wat een mooie liefdevolle reis zeg, ik heb zitten genieten van de verslagen en de foto's. Weer een hele mooie herinnering voor jullie. Bedankt en welkom terug in Nederland.

Petra

Genoten van jullie mooie, bijzondere en kleurrijke verhalen. Fijn om zo met jullie mee te mogen reizen. Heel veel dank daarvoor en welkom weer terug in Nederland.

Ria v an Os

Wat een schitterende verhalen.
Wat zijn het mooie weken geweest voor jullie, maar ook voor ons
om door de verslagen.
Veel om na te genieten...Mooie herinneringen.
Welkom thuis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!