goa2023.reismee.nl

Beginnersffoutje!

Beginnersfoutje!


Elke woensdag is er flea market in Anjuna, de hippie markt bestaat al heel lang en is gericht op de toeristen. Ik kom er heel graag en sla nooit over. Vanaf onze lokatie is het 20 minuten rijden met de tuktuk. We waren rond 09 uur op de markt die nog werd opgebouwd. De markt ligt aan zee, Anjuna is heel geliefd bij backpackers en hippies. Goa stond in de jaren 60 en 70 bekend als hippie paradijs door de ontspannen sfeer, de vrijheid en spiritualiteit. In de hoogtijdagen van de hippie cultuur overstroomden de stranden met strandfeesten én drugs! Toen de overheid strenge regels ging hanteren ten aanzien van drugs hebben de hippies andere oorden ontdekt.
De hippies die hier op jonge leeftijd naar toe kwamen in de flower power tijd en zijn gebleven zijn ondertussen bejaard! Zij voorzien in hun bestaan om excentrieke producten op de hippiemarkt te verkopen. Op de markt kun je heerlijk rondstruinen , je vindt er o.a. kleding, sieraden, tassen, kruiden, houtsnijwerk, zilver, wierook, allerlei hebbedingetjes én verse thee.
En hier ging het mis.........! Ik heb 20 euro betaald voor 450 gram thee en dat is écht een beginnersfout die elke nieuwkomer wel een keer maakt en mij dus niet had hoeven overkomen! Ik was te goed gelovig, had niet van te voren een prijs afgesproken en heb zo klakkeloos betaald zonder af te dingen! Ik hoop dat de mango- strawberry en jasmijnthee extra lekker zal smaken! Vier jaar geleden heb ik de markt voor het laatst bezocht, je kon er uren vertoeven. Door de Corona periode hebben veel kooplui hun handel moeten staken, de markt was nog geen vierde van wat het ooit was. Ons ontbijt bestond uit een warme verse samosa die ter plekke in één van de stalletjes werd klaargemaakt. Daarna met de voeten in de branding een stuk gelopen op Anjuna beach en genoten van een banana lassie in één van de strandtentjes.
Op de terugweg door allerlei kleine dorpjes sprong er een aap met een gekrulde staart voor onze tuktuk. Onze chauffeur leek het heel normaal te vinden, claxonneerde een paar keer waardoor de aap snel naar de kant sprong.

Ik mijmer graag over een leven in Goa, het simpele (buiten) leven, de gastvrijheid en vriendelijkheid ((het is heel normaal om elkaar te groeten), de kleurrijke wereld en het familie leven want je woont bij elkaar en de deuren staan open.
Mijn Indiase familie en het leven in Goa doet mijn herstel heel veel goed! Het viel Jan op dat ik de eerste week elke dag hetzelfde roze jurkje aan had met dezelfde slippertjes, geen sieraden droeg, niets tot weinig aan mijn haar deed en buiten wat lipgloss geen make up gebruikte.

Toen Jan s avonds in de strandtent , waar wij de meeste dagen af sluiten de waterpijp rookte en ik nog steeds mijn roze jurkje droeg keek Jan bedenkelijk naar mij en vroeg hij aan mij ““Had jij vroeger graag een hippie willen zijn?”

Na sluitingstijd van de shack nam Chetan ons mee naar Candolim Deck, de place to be voor een late borrel. Zittend in zijn super gave jeep rijdend door de straten van Candolim die ik op mijn duimpje ken overviel mij een gelukzalig gevoel. De honderden lichtjes (want daar zijn ze hier gek op), de haast uitgedoofde vuurtjes van het vuil verbranden, de kuddes met slapende koeien op de weg en met de wind in mijn haren dacht ik “ Ja, ik had best een hippie in Goa willen zijn”!

Liefs!
Constantine

Dank jullie wel voor de leuke en lieve reacties op mijn reisblog!

Reacties

Reacties

Janny

Doen doen doen! 6 maanden Goa, heerlijk
Een ander leven, een andere wereld.
Nog een paar jaar werken…en dan
Jammer dat Anjuna zoveel kleiner is geworden, maar misschien komt het in de loop der jaren terug.
XXX

Monique

Ik zou zeggen, DOEN! Heerlijk!

Annelies

Wat een heerlijke ontspannen reis en wat fijn dat het je zo goed doet. Dus.... niet te lang meer werken en gaan! En wat een prachtige kleurige foto's. xx

Jeanette

Wat een heerlijk verhaal Constantine!
Het is fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie, en je moet maar zo denken, je hebt iemand anders beloond met een hele gulle fooi! Dat is iets goeds doen voor een ander!! ?

wilma

fijn dat het zo goed gaat, vasthouden en genieten,❤️?

Loes

Wie weet Constantine, heerlijk toch van tijd tot tijd een hippie zijn!
Neem dat heerlijke vrije gevoel mee!
En wat die verkoper een goede dag! Op zo'n manier maak je wel weer iemand blij!

Lucienne

Heerlijk om te lezen bij dit grauwe Nederlandse weer.

Vandaag is de dag! Geniet ervan!?‍❤️‍??

Dingina

Misschien lukt het jou ook om in Bodegraven hippie te zijn, ik ben benieuwd!!!? En… hoe smaakt de thee???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!